כניסה לממשק האחסון

24/7

שירות ותמיכה טכנית. תגובה תוך- 10 דקות
03-6030055

אחסון אתרים כגורם משפיע לקידום אורגני

כל אתר אינטרנט חייב להיות מאוחסן בשרת כלשהו. האחסון משפיע על מגוון רחב של פרמטרים הנוגעים לתפעול האתר ולתחזוקה שלו, ומהווה משתנה משמעותי במשוואת המחיר הכולל שתשלמו.

מזווית של מקדם אתרים האחסון נוטה להשפיע במקרים רבים על דירוג האתר, ובמקרים מסוימים יצא לי לראות שיפורים רבים בקידום האורגני של האתר במצב של העברת אחסון.

כבר הרחבתי על למה הוא ראשון ולא אני במאמר על שירותי קידום אורגני בגוגל.

למה זה קורה? ומה בכלל הקשר בין אחסון אתרים לבין קידום אורגני בגוגל, במאמר שלפניכם.

כשאחסון וקידום אתרים נפגשים

הנוסחה המדויקת בה משתמשת גוגל על מנת לדרג את האתרים אינה ברורה. מה שידוע הוא שמדובר כאן במשוואה המורכבת מלא פחות מכ-200 גורמים, אם לא יותר, שסוגם או משקלם היחסי עשוי להשתנות לאורך זמן בהתאם לעדכונים השוטפים של האלגוריתם.

אין צל של ספק, עם זאת, שחלק גדול מהגורמים המשפיעים על קידום האתר בפועל תלויים במידה רבה בשרת בו מאוחסן האתר. במילים אחרות: ככל שהאתר יהיה מאוחסן בחברה “חזקה” יותר ובחבילת אחסון מומלצת ואיכותית, כך הוא עשוי להתקדם במעלה מנוע החיפוש ביתר קלות.

השפעת אחסון אתרים על קידום אורגני: המשתנים העיקריים

כיום, גוגל מדרבנת בעלי אתרים לחשוב קודם כל על הגולש המגיע אליהם, ופחות על אלגוריתמים ונוסחאות (חשובים שכל שיהיו). אם האתר יציע חוויה מלאה לגולש ויספק לו ערך של ממש, גדלים הסיכויים לכך שהוא יזכה לדירוגים מרשימים במנוע החיפוש.

סיקור חברות אחסון אתרים כאן

הנקודה המרכזית, שכבר לוקחת אותנו לנושא של השפעת אחסון אתרים על קידום אורגני, היא שחלק מרכזי מאותם פרמטרים תלויים במידה רבה באחסון האתר. ניתן להדגים זאת באמצעות כמה משתנים עיקריים שידועים בהשפעתם על קידום האתר האורגני, ביניהם:

● מהירות הטעינה של האתר – המהירות בה העמודים השונים באתר נטענים עשויה להשתנות על פי בחירות שונות שנעשו באתר (למשל תוספים שהותקנו, או משקל התמונות המלוות את העמודים השונים), אבל גם בחבילת ובחברת האחסון

● אבטחת אתר – חברת אחסון אתרים יכולה לדאוג לאבטחה נאותה של האתר ולספק לו את מעטפת ההגנה הנדרשת. אתר מאובטח, העומד בתקנים הנדרשים (למשל מחזיק בתעודת SSL), ישיג תוצאות משופרות מבחינת הקידום האורגני

● זמינות – גוגל מצפה לאתר שניתן יהיה להיכנס אליו בכל רגע נתון, כשכל קריסה של השרת, זמני תחזוקה ארוכים או מעשי זדון מכוונים תפגע בתוצאות הקידום. אחסון איכותי יקטין את הסיכויים לכך למינימום האפשרי

● “שכנים” – בשרת מסוים עשויים להיות מאוחסנים מספר רב של אתרים. אם אחד מהם עובר עבירה כלשהי, לדוגמה “קידום אתרים שחור”, ייתכן שהענישה תהיה כלפי השרת כולו. לכן חשוב לבדוק עם חברת האחסון, או באופן עצמאי, מהי לגיטימיות האתרים המאוחסנים

אז איך מתחילים?

הדוגמאות שהבאנו כאן מאפשרות לראות שבהחלט קיימת השפעת אחסון אתרים על קידום אורגני. לכן חשוב להשקיע מחשבה רבה בבחירת חברת האחסון, ולא להתבונן רק במחיר. מחיר זול “מדי” עלול לגרום לאתר שלא עומד בסטנדרטים הנדרשים, כולל מבחינת הקידום.

ניתן ואף מומלץ לבצע את ההחלטות השונות ביחס לאתר, לרבות האחסון שלו, בשיתוף עם חברת הקידום האורגני. באמצעות ליווי שוטף של החברה ניתן לבנות אסטרטגיית קידום שתביא לתוצאות יעילות ומרשימות במיוחד.

מאמר אורח מאת אייל מקדם אתרים בעל הבלוג לקידום אתרים SEOLINKS

אז למה אתה מחכה? לחץ כאן לפתיחת חשבון!

התחל עכשיו >