שאלות נפוצות Hsphere
  • מהן רשומות DNS ומהם שירותי אחסון אתרים

    מהן רשומות DNS ולמה הן משמשות?

    רשומות DNS הן בעצם לב הדומיין.
    ננסה להשוות זאת למושגים בסיסיים מהעבר:

    1. דומיין (Domain) הוא בעצם מספר הטלפון של אותו בית עסק / אדם פרטי. לדוגמא: evhost.co.il = 03-6030055
    2. DNS הן הפניות השירותים השונים המשוייכים לאותו דומיין לפי חלוקת הרשומות הבאה:
      •  NS ידועות כ Name Server מפנות את כל  הרשומות השונות למקומן (A, MX, SPF ועוד) ובהשוואה הוא בעצם שירות 144 אשר מפנה אותך לכל פרטי בית העסק, פקס, כתובת ועוד.
      • MX רשומות הדואר, מפנות לשרת הדואר ממנו מתקבל השירות אם כחלק מהשירות POP3 או לשירות חיצוני exchange / Google aps ועוד ודומים לתיבת הדואר הישנה והטובה, אם למשרד ישירות ואם לת.ד חיצוני.
      • A רשומת ה”עולם” www המפורסם אשר מפנה לשרת שעליו יושבים קבצי האתר – הכתובת הרישמית לקבלת מידע על החברה. בעבר שקול הדבר לפרסום בעיתון או ביקור ישיר במשרדי החברה.
    3. Hosting = אירוח אתר / איחסון אתר לאחר שהפננו את רשומת A למיקום מסויים צריך שאותו מיקום יהיה זמין להשיב קבצים לכל פונה, שירות דורש זמינות גבוהה ומהירות הגשה גבוהה ומחולק גם הוא לרמות שונות:
      •  אחסון שיתופי =  אתה חולק את המענה לפניות עם לקוחות אחרים = קישורית.
      • שרת וירטואלי / VPS / Cloud= אתה מקבל מענה ומשאבים משלך אך עדיין ללא רכישה ישירה = free lancers.
      • שרת ייעודי / dedicated server / Colocation = עובדים של החברה ובשכר מלא, כאן אתה קובע למה יוקצו יותר משאבים ומה חשוב יותר.
    4. שירותי ניהול / System = אותם אנשים ששומרים על תחזוקת השרתים והם בעצם אנשי התחזוקה הוירטואליים שלך.
  • איך מאפסים את הסיסמא של ה FTP?
    1. כנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על FTP Manager במסך הראש

    י

    3. לחצו על הכפתור עריכה בשורה של Password


    4. הקישו את הסיסמא החדשה פעמיים (פעם אחת בשורה של ה Password) ופעם נוספת לאימות סיסמא תחת Repeat New Password

    5. לסיום הקישו על כפתור הסיום Submit

  • איך לשנות את הגרסא של ה ASP.Net?
    1. כנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על Web options במסך הראשי


    3. לצד השורה של ASPNET ישנו כפתור עריכה (ציור של עיפרון)
    (אם ASPNET לא מופעל, הכפתור יהיה ב Off ואז לחיצה עליו תדליק אותו ותאפשר שימוש ב ASP.Net בחשבון)
    לחצו על ציור העיפרון (או על כפתור ה Off האדום בהעדר כפתור של עיפרון)

    4. בחרו אחת מ-2 האופציות המוצעות, כאשר:

    • עבור גרסא של ASP.Net 1.1 בחרו ב ASP.Net of version 1.1.4322
    • עבור גרסאות של ASP.Net 2, ASP.Net 3, ASP.Net 3.5 בחרו באופציה השניה שהיא ASP.Net of version 2.0.507727

    גרסא של ASP.Net 4 איננה נתמכת בתשתית של Hsphere לעת עתה, ואם יש לכם צורך בגרסא זו אנא פנו לתמיכה הטכנית על מנת לקבל פתרונות אלטרנטיבים.


    5. לאחר שתבחרו את הגרסא הרצויה לחצו על Submit וכעת האתר שלכם יעבוד בגרסא המתאימה.

    הערה: לגרסאות של ASP.Net 2 ואילך, הגרסא המדוייקת נקבעת עפ”י הקוד שהועלה וקובץ ה web.config.

  • איך אני מוצא את הסיסמא של ממשק הניהול?
    1. כנסו לדף הכניסה של ממשק הניהול hsphere על ידי לחיצה על הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על Forgot your password

    3. הזינו את שם המשתמש שלכם ולחצו על Get Password

    4. הסיסמא תישלח אליכם בדואר האלקטרוני לתיבה איתה נרשמתם לחבילה.

  • איך קובעים את הדף הראשון שיעלה באתר?
    1. כנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על Web options במסך הראשי

    3. במידה ויש לכם בחשבון יותר מ Domain אחד, לחצו על שם הדומיין הרלוונטי. במידה ואין לכם יותר מדומיין אחד, פשוט דלגו לשלב הבא

    4. תגללו לתחתית המסך ולחצו על הפתור הכבוי לצד Directory Indexes

    5. במסך שיפתח תוכלו לכתוב את שם הקובץ הראשון שיעלה כאשר יגיעו לאתרכם.
    שימו לב, ניתן לכתוב יותר משם של קובץ אחד, במידה והקובץ הראשון לא ימצא, המערכת תחפש את הקובץ השני וכן הלאה.
    במידה ורושמים יותר מאשר קובץ אחד, יש לשים רווח בין שמות הקבצים.

    לסיום לחצו על הכפתור Update

  • איך להעלות קבצים לאתר?

    מה זה FTP?

    FTP זהו פרוטוקול (סוג של שפה שבה מחשבים מדברים בינהם) המיועד להעברת קבצים. באמצעות פרוטוקול ה FTP תוכלו להעתיק קבצים מהמחשב שלכם אל השרת וההפך.
    על מנת להתחבר ב FTP לשרת עליכם להצטייד בפרטים הבאים:
    1. כתובת השרת
    2. שם המשתמש שלכם
    3. הסיסמא שלכם

    איך אני מוצא את פרטי ההתחברות שלי ל FTP?

    כברירת מחדל, של המשתמש והסיסמא המשמשים אתכם לממשק הניהול ישמשו אתכם גם עבור ה- FTP.
    אף על פי כן, נציג בפניכם כיצד לאתר את כל הפרטים הנחוצים.

    1. ראשית היכנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על הקישור FTP Manager

    3. במסך הבא יופיע הפרטים הבאים
    א. שם המשתמש שלכם עבור ה FTP בשורה של Login
    ב. כתובת השרת  בשורה של Hostname
    ג. היות והמערכת לא מציגה סיסמאות. ניתן להחליף את הסיסמא של ה FTP על ידי לחיצה
    על הכפתור ב Password (זאת במידה ואינכם זוכרים את הסיסמא)

    דוגמא להתחברות ב FTP

    כעת כאשר ברשותכם כל הפרטים (כתובת השרת, שם המשתמש והסיסמא) אפשר להשתמש בתוכנת FTP.
    ישנן אינספור תוכנות FTP (יותר טובות ופחות טובות, בחינם ובתשלום)

    אנו נציג דוגמא כיצד להתחבר ב FTP באמצעות דפדפן של אינטרנט אקספלורר.

    1. רשמו בשורת הכתובת של הדפדפן ftp:// ואת כתובת השרת (ה Hostname)
    בדוגמא שלנו זה ftp://win1.hostatonce.com
       מיד יקפוץ חלון שבו תתבקשו להזין את שם המשתמש והסיסמא של ה FTP. הזינו אותם ולחצו על Log On

    2. לאחר מכן לחצו על Page ובחרו ב Open FTP Site in Windows Explorer

    3. תתבקשו להזין בשנית את שם המשתמש והסיסמא של ה FTP. הזינו אותם ולחצו שוב על Log On

    4. במידה והפרטים שהזנתם תקינים, יפתח חלון חדש שיראה בדיוק כמו חלון ניווט של תיקיות במחשב שלכם.
    בחלון זה מוצגים התיקיות (directories) שמרכיבים את חשבון האיחסון שלכם.
    לכל אתר יש תיקיה עם שמו.
    את הקבצים של כל אתר ואתר יש לגרור לתוך התיקיה הנושאת את שמו.
    העתקת קבצים נעשית על ידי גרירת הקבצים מהחלון של התיקיות המקומי אל התיקיה המתאימה בחלון ה- FTP

    למען הסר ספק – אם תרצו ליצור אתר חדש, זה לא נעשה על ידי יצירת התיקיה בחלון ה FTP, אלא דרך ממשק הניהול.

  • התקנת hsphere על שרת לינוקס

    הכנות מקדימות:

    1. התקנת Centos 64bit
    2. ביטול selinux ע”י עריכת הקובץ /etc/selinux/config ושינוי השורה: SELINUX=enforcing ל- SELINUX=disabled
    3. העתקת קובץ ה-resolve כך: cp /etc/resolv.conf /etc/resolv.conf.custom
    4. ביטול ה-services הבאים דרך chkconfig:
    iptables, ip6tables,cups,bluetooth,yum-updatesd
    5. התקנת ntp ו-net-snmp ע”י הפקודה: yum install -y ntp net-snmp
    6. הוספת 2 ה-services ל-chkconfig כך: chkconfig ntpd on , chkconfig snmpd on
    7. הוספת community string ל-/etc/snmpd/snmpd.conf כך: rocommunity evolution
    8. הוספת שורה עם disk / 1000 לכל מחיצה שרוצים לנטר את שטחה.
    9.  הרצת yum update -y
    10. אתחול.

     הגדרות בממשק הניהול:

    1. יש להוסיף group עבור כל תפקיד שהשרת אמור לבצע לדוגמא: שרת WEB ושרת MYSQL יצריכו 2 groups. הוספה דרך E.manager-> Servers -> Server Groups
    2. חשוב לזכור להוסיף את ה-group לקבוצת העל המתאימה למשל: שרת WEB יהיה שייך ל-web servers. שרת mysql ל-mysql servers וכן הלאה.
    3. יש להוסיף Physical server דרך: E.manager-> Add P.server
    4. שדות חשובים: hostname ,IP, netmask. שם משתמש וסיסמה של ה-root על השרת. חשוב לזכור לסמן UNIX תחת OS type.
    5. הוספת ה-groups שנוצרו בשלב 2 ל-physical server המתאים.
    6. הוספת Logical server עבור כל תפקיד שהשרת אמור לשרת דרך E. manager -> Servers -> Add L.Server
    7. השדה NAME ישמש ככתובת ה-DNS של השרת עצמו. חשוב לזכור לסמן UNIX ב-Server Type ולהתאים בין ה-group המתאים ל-physical server המתאים.
    8. יש להוסיף את כתובת ה-IP של השרת ולהקפיד שהיא תוגדר כ-shared IP במידה וזה שרת WEB וכ-service IP במידה וזה שרת mysql.
    9. להפוך ל-ON את Available for signup במידה ורוצים לרשום חשבון חדש לשרת זה.
    10. בסיום הוספת ה-logical servers יש ללחוץ על Generate custom DNS records for logical servers under this physical server בתוך הגדרות ה-physical server.

    התקנה:

    1. בממשק הניהול כניסה ל- E. manager -> Update -> Update Boxes
    2. לחיצה על אחד מהשרתים תעשה uncheck לכולם.
    3. סימון השרת המתאים להתקנה ולחיצה על Start Update בצד ימין למטה.

  • איך רואים את האתר בלי הדומיין?

    אם ברצונכם לראות את האתר עוד בטרם העברתם את ה DNSים שלו, ניתן ליצור קישור זמני לאתר (Instant Alias) באמצעות ממשק הניהול.

    1. יש להיכנס לממשק הניהול וללחוץ על Domains

    2. יש לבחור בדומיין המבוקש (בדוגמא זו ישנו רק דומיין אחד בשם dotnet.co.il) וללחוץ עליו.

    3. במסך ניהול הדומיין לחצו על הקישור Create Instant Alias. לחיצה עליו תיצור קישור זמני אליו ניתן לגלוש באופן מיידי.

    4. הקישור הזמני נוצר, שימו לב ששם הקישור הזמני הוא שם הדומיין ולאחריו websitepanel.co.il, בדוגמא זו זה dotnet.co.il.websitepanel.co.il. זהו הקישור הזמני ניתן לגלוש אליו כמה שניות לאחר שיצרתם אותו.

    הערה: כאשר בממשק הניהול אתם לוחצים על Web ונכנסים לפרטי אחד האתרים שלכם, במידה ויש לו Instant Alias שיוצרים בדיוק כפי שתיארנו כאן. אתם תראו אותו בהגדרות האתר תחת Site Pointer כפי שמופיע באיור הבא:

  • איך יוצרים SQL Server Database?
    ממשק הניהול מאפשר לכם ליצור מסדי נתונים (Databases) של SQL Server,
    רגע לפני שתיצרו אותם, שימו לב לכמה מושגי יסוד חשובים:
    1. יש לנו תמיד שם משתמש וסיסמא איתם אנחנו מתחברים למסד הנתונים – פרטים אלו לא קשורים לשם המשתמש של ממשק הניהול, אלא פרטים שאנחנו יוצרים במיוחד עבור מסד הנתונים.
    2. יש לנו את שם של מסד הנתונים (לכל database יש שם משלו)
    3. יש לנו את כתובת השרת שבו יושב מסד הנתונים

    באמצעות שלושת הפרטים שהזכרנו ניתן אח”כ להתחבר למסד הנתונים, הדבר הקבוע היחיד מבינהם הוא כתובת השרת, את כל השאר אתם תקבעו.
    את כתובת השרת קיבלתם במכתב איתו נרשמתם לחבילה ואת שאר הפרטים נציג מיד כיצד מגדירים:

    1. יש להיכנס לממשק הניהול ולבחור ב Databases ואז להקיש על SQL Server 2008

    2. לחצו על Create Database על מנת ליצור מסד נתונים חדש

    3. בחרו את שם מסד הנתונים שבו תחפצו. שם מסד הנתונים יהיה מורכב משם החשבון שלכם מופרד בקו תחתי ואז השם אותו תבחרו. לסיום הקישו על Save

    4. בשלב הזה מסד הנתונים נוצר ועליכם ליצור שם משתמש וסיסמא על מנת שיוכלו להתחבר אליו. לחצו על הכפתור Create User על מנת לעשות כן.

    5. הזינו את השדות הבאים כדילקמן:
    User name – שם המשתמש שיתחבר למסד הנתונים שיצרתם. שימו לב ששם המשתמש בסופו של דבר מורכב משם המשתמש של החשבון שלכם מופרד עם קו תחתי ולאחריו מה שהזנתם.
    Password – הסיסמא עבור המשתמש החדש שאתם יוצרים על מנת שיוכל להתחבר.
    Default database – בחרו את מסד הנתונים שזה עתה יצרתם

    בחלקו השני של המסך (בתחתית המסך מתחת לכותרת Databases) תהיה רשימה של כל מסדי הנתונים (לרבות המסד החדש שיצרתם) בחרו אותו.
    אם תרצו לתת הרשאה למשתמש זה להתחבר למסדי נתונים נוספים, סמנו גם אותם.

    6. לסיום לחצו על Save

    כעת יש לכם את כל הפרטים על מנת שתוכלו להתחבר למסד הנתונים. התחברות למסד הנתונים מתבצעת באמצעות SQL Managment Studio (מהמחשב שלכם) עם הפרטים אותם יצרתם כעת.

  • כיצד להחליף סיסמא לתיבת הדואר
    1. כנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על הקישור הנושא את התווית E-Mail

    2. אם יש לכם יותר מ domain אחד בחשבון, בחרו את הדומיין הרלוונטי ולחצו עם הכפתור Go, אם אין לכם יותר מדומיין אחד, פשוט עברו לסעיף הבא

    3. תיבות הדואר המופיעות במסך הינן גם קישורים לחיצים. לחצו על שם התיבה לה אתם מבקשים להחליף את הסיסמא.

    4. הקישו את הסיסמא החדשה ב Password ולאחר מכן שוב ב Confirm Password

    5. תרדו לתחתית המסך ולחצו על כפתור הסיום Submit

    זהו, הסיסמא לתיבת הדואר הוחלפה.

  • כיצד לשנות את הגודל של תיבת הדואר

    1. כנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על הקישור הנושא את התווית E-Mail

    2. אם יש לכם יותר מ domain אחד בחשבון, בחרו את הדומיין הרלוונטי ולחצו עם הכפתור Go, אם אין לכם יותר מדומיין אחד, פשוט עברו לסעיף הבא

    3. לצד כל תיבת דואר יופיע הגודל של התיבה כקישור לחיץ. הקישו על הגודל של תיבת הדואר המבוקשת.

    4. הזינו את הגודל החדש ב MB ולסיום לחצו על Submit

  • יצירת תיבת דואר חדשה

    1. כנסו לממשק הניהול hsphere באמצעות שם המשתמש והסיסמה דרך הקישור: https://cp.1host.co.il:8443

    2. לחצו על הקישור הנושא את התווית E-Mail

    2. אם יש לכם יותר מ domain אחד בחשבון, בחרו את הדומיין הרלוונטי ולחצו עם הכפתור Go, אם אין לכם יותר מדומיין אחד, פשוט עברו לסעיף הבא

    3. לחצו על הקישור New Email

    4. מלאו את הפרטים כדילקמן (וזכרו אותם, הם ישמשו אתכם בעתיד)
    א. תחת Email Address רישמו את כתובת הדואר האלקטרוני המבוקשת.
    בדוגמא רשמנו myname ומכאן שעבור הדוגמא כתובת הדואר תהיה myname@hostatonce.com.
    אגב, כתובת הדואר כולה (
    myname@hostatonce.com בדוגמא זו) היא שם המשתמש אותו עליכם להזין בכניסה לתיבת הדואר בהמשך!
    זכרו זאת, זה חשוב מאוד.

    ב. יש לסמן את תיבת הסימון MAILBOX

    ג. יש להזין סיסמא, הסיסמא הינה הסיסמא שתשמש אתכם בכניסה לתיבת הדואר בהמשך.

    5. תגללו לתחתית המסך ולחצו על כפתור ה Submit


    6. תיבת הדואר נוצרה בהצלחה

    פרטים חשובים
    שימו לב, כאשר תרצו להגדיר את תיבת הדואר בתוכנת דואר (כמו Outlook וכו’) כל הפרטים להם אתם זקוקים נמצאים כאן
    בעצם צריכים 4 פרטים:

    1. כתובת שרת הדואר הנכנס Incoming pop3 server
    2. כתובת שרת הדואר היוצא Outgoing (SMTP) Server
    3. שם משתמש
    4. סיסמא

    כתובת שרת הדואר (גם הנכנס וגם היוצא) מופיעים במסך שבסעיף מספר 3 (אל תעתיקו את מה שמופיע בצילום מסך בהסבר כאן, אלא תסתכלו אצלכם בממשק הניהול) – שימו לב שאצלנו שניהם זהים וזה בסדר גמור.

    2. שם המשתמש הוא תיבת הדואר שלכם (כל התיבה כולל ה-@ ושם הדומיין)
    3. הסיסמא היא הסיסמא אותה קבעתם בעת יצירת תיבת הדואר.